1. Обговорення педагогічної ситуації.
2. Виступ класовода.
Обговорення педагогічної ситуації.
— У мене зовсім незвичайна дитина.
Повірте, я не перебільшую. Йому зараз шість років, а він уміє швидко читати,
швидко лічити у межах тисячі, знає майже всі держави світу, швидко, без запинки
може назвати видатних державних діячів у країні та за кордоном. Прочитає вірша
і зразу ж його запам'ятає. Мене це дуже турбує.
— Що ж саме? Великі здібності?
— Ні, що ви! Я вважаю, що йому нічого
робити у першому класі. Чи не можна дитину відразу ж дати до другого класу?
Адже він буде нудьгувати в першому класі, обганяти ровесників. Для чого ж
втрачати рік?...
1. Як ви вважаєте, чи буде перший рік
навчання в школі для такої дитини втраченим?
2. Що, крім знань, набуває дитина в школі?
3. Чи можуть слова матері бути свідченням великих здібностей дитини?
4. За якими ознаками можна судити про наявність в учня здібностей?
5. Як, пов'язані між собою наполеглива праця і розвиток здібностей? Наведіть приклади.
6. Проаналізуйте поведінку, звички, інтереси вашої дитини. Якої ви думки про її здібності?
Виступ класовода.
Під здібностями психологи розуміють такі
індивідуальні особливості людини, які не зводяться до наявних знань, умінь і
навичок, але сприяють легкості і швидкості їх здобуття. В основі розвитку
здібностей лежать деякі вроджені особливості, які називають задатками.
Учені стверджують, що кожна людина має
певні здібності. Важливо вчасно помітити їх прояви і створити належні умови
для розвитку.
Здібності розвиваються у процесі
діяльності. Однак, якою б здібною людина не була, вона навряд чи зможе досягти
великих успіхів у праці, якщо не привчена працювати наполегливо і добросовісно.
Характерна риса молодших школярів — широта і несталість інтересів. Тому завдання дорослих полягає в тому, щоб не ставити перед собою мету виховати вундеркінда, а дбати про загальний розвиток дитини, пробуджувати інтерес до різних видів діяльності та залучати малюка до участі в них.