ЗМІСТ І ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У З КЛАСІ
1. Перелік навчальних предметів, які вивчаються у З класі, та їх характеристика.
2. Основні вимоги до знань, умінь та навичок учнів.
3. Ознайомлення з планом виховної роботи.
4. Організаційні питання.
Основні вимоги до знань, умінь та навичок учнів. Закінчуючи третій клас, учні повинні вміти правильно, свідомо і виразно читати вголос цілими словами в темпі 65—80 слів за хвилину, мовчки — 85—140 слів; визначати (з допомогою вчителя) основну думку твору; групувати події на головні і другорядні; складати план до прочитаного; формулювати запитання і завдання до тексту, пояснення вчителя, однокласникам під час опитування; складати розповіді за опорними словами; практично розрізняти жанри творів, тобто знати, що є казкою, оповіданням, віршем, байкою; переказувати (повно, вибірково, стисло, «своїми словами») зміст прочитаного. Третьокласники повинні вміти розрізняти такі елементи книжки: титульний лист, зміст, передмова (вступ), анотація, післямова. Важливо вчити дітей говорити в помірному темпі, чітко, вільно; уважно слухати співрозмовника.
Учні вчаться писати під диктовку текст із 55—65 слів, розбирати прості слова за будовою та за частинами мови, називати звуки у мовленому слові (голосні та приголосні, а серед приголосних — тверді і м'які, дзвінкі й глухі) та букви, якими вони позначаються; визначати головні і другорядні члени речення.
Протягом року третьокласники мають засвоїти чимало знань з математики. Вони вчаться читати, записувати і порівнювати числа до 1000, виконувати усно позатабличне множення і ділення в межах 100, письмово — додавання і віднімання чисел у межах 1000 та письмово — множення і ділення на одноцифрове число. Учні розв'язують текстові арифметичні задачі на збільшення (зменшення) числа в кілька разів і складені задачі; вчаться обчислювати площу і периметр прямокутника.