(організаційні збори, котрі проводять у
перший тиждень навчання)
1. Виступ класовода.
2. Анкетування батьків.
3. Виступ вихователя групи
продовженого дня.
4.
Вибори батьківського комітету.
5.
Вручення пам'яток.
Виступ класовода. Привітання з початком навчання дітей у
школі. Знайомство з батьками. Ознайомлення з умовами школи, контингентом
учителів та учнів. Режим життєдіяльності першокласника в школі.
Навчально-виховні завдання на рік.
У першому класі учні повинні навчитися читати
словами (окремі слова — за складами) невеликі зв'язні тексти зі швидкістю 20-30
слів за хвилину; розуміти прочитане; знати букви алфавіту та звуки, які вони
позначають на письмі; вміти виконувати звуковий та звуко-буквений аналізи слів;
списувати слова і речення; записувати на слух склади, слова і речення, вимова
яких збігається з написанням; складати усні розповіді за малюнком, побаченим,
за аналогією з прослуханим. Діти знайомляться з основними елементами книги
(обкладинка, корінець, сторінка), вчаться користуватися закладкою.
Першокласники мають вміти додавати і
віднімати в межах 10; чи-ати і записувати числа до 20; розв'язувати прості
задачі на одну дію; розпізнавати круг, трикутник, квадрат; вимірювати довжину
відрізка і будувати відрізок заданої довжини.
Учні першого класу вчаться добирати
необхідне обладнання до занять, правильно сидіти під час читання і письма,
користуватися навчальним приладдям. Вони повинні вміти виділяти в предметах певні
ознаки (розмір, форму, колір, смак тощо), порівнювати об'єкти за зовнішніми
ознаками, перевірити роботу шляхом зіставлення зі зраз-сом, оцінювати її за
орієнтирами, даними вчителем.
Для отримання інформації про сім'ю
першокласника та умови сімейного виховання доцільно запропонувати батькам
анкету такого змісту:
1. Запишіть дані про вашу дитину:
прізвище, ім'я, по батькові; рік, число і місяць народження; місце проживання.
2. Чи відвідувала дитина дитсадок? Чим
любить займатися?
3.З ким у сім’ї більше
дружить (з бабусею, дідусем, братом, сестрою)? З ким товаришує із ровесників?
4. Чи є в сім'ї бібліотека?
5. Чим можете допомогти класові?
6. Повідомте дані про себе: прізвище, ім'я
та по батькові, рік народження, освіта, де і ким працюєте.
Виступ вихователя групи продовженого дня. Розкриття завдань, змісту, форм і методів
організації навчально-виховної роботи в групі продовженого дня. Характеристика
режимних моментів групи (прийом дітей, спортивна година, обід, сон, прогулянка
на свіжому повітрі, заняття за інтересами, клубна година). Матеріальне
утримання дітей у групі.
Вибори батьківського комітету. Батьківський комітет — колективний орган.
Він виконує такі функції: сприяє школі у здійсненні мети і завдань
національного виховання; залучає батьків до активної участі в житті класу,
школи; зміцнює зв'язки з громадськими організаціями; попереджує дитячу бездоглядність
і правопорушення; організовує дозвілля дітей і батьків; відвідує сім'ї учнів і
разом з класоводом надає їм допомогу у вихованні дітей.
Класний батьківський комітет обирають або
переобирають на організаційних зборах. Він працює під керівництвом класовода.
При комітеті можуть бути створені різноманітні комісії (навчальна, культурно-масова,
спортивна та ін.). Очолює його голова батьківського комітету.
Для того, щоб батьківський комітет був
діяльним, учителю варто з особливою увагою ставитись до підбору його складу.
Бажано, щоб це були батьки з діловими моральними якостями, які бажають
допомогти класові і школі в організації навчально-виховного процесу.
Пам'ятка для батьків першокласників.
1. На прикладах, взятих з життя,
демонструйте дітям зразки чесного виконання обов'язку перед суспільством і
сім'єю.
2. Відвідуйте збори і заняття для батьків.
Ми постараємося, щоб вони стали для вас доброю школою організації сімейного
виховання.
3. Виділіть школяреві постійне робоче
місце.
4. Привчайте учня до охайності, дбайливого
ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.
5.Щоденно цікавтесь успіхами дитини в
школі (питайте: «Що цікавого було сьогодні в школі? Про що ти дізнався, чого
навчився? Чи похвалила тебе вчителька? За що?» замість традиційного «Чи зів
все те, що я дала тобі до школи? Не товаришуй з Миколою, бо він поганий
хлопчик!»). Радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам'ятайте, що
допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням. Головне — підтримуйте інтерес до навчання.
6. Сприяйте тому, щоб дитина брала участь
у заходах, що проводяться в класі або школі.
7. Намагайтесь вислухати дитину до кінця.
Поділитися своїми враженнями — природна потреба малюка.
8. Організовуйте дозвілля дитини,
надавайте їй змогу ходити в кіно, театр, на виставки тощо; привчайте слухати
музику, читати художню літературу; підтримуйте інтерес до техніки,
образотворчого мистецтва і фізкультури.
9. Систематично привчайте малюка до праці.
10. Пам'ятайте, що тільки разом зі
школою можна досягти бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Учитель
— ваш перший
порадник і друг. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо
роботи учителя висловлюйте в школі, на зборах. Не робіть цього в присутності
дітей.