1. Значення гри для загального розвитку дитини.
2. „Домашні” ігри.
3.
Загальні правила ігор.
Шестирічний малюк пішов у школу. Він
уважно слухає вчителя, виконує його вказівки, оволодіває знаннями, але
психологічно ще залишається дитиною, яка любить гратися. Тобто зміна провідної
у дошкільному віці ігрової діяльності на навчальну відбувається не зразу, а
поступово. Гра допомагає школяреві включатися у навчання, оволодівати складною
«професією» учня. Вона впливає на розвиток пам'яті, мислення, уяви, сприяє
процесу засвоєння знань, умінь і навичок, збагачує соціальний досвід дитини.
Крім того, спільна гра з малюком має ще один важливий аспект: лише через
спілкування з дитиною дорослий проникає в її душу, сприяє виникненню довіри і
взаєморозуміння.
Учені по-різному класифікують ігри: творчі
і з правилами; сюжетно-рольові, дидактичні та ін. Ми поговоримо з вами про так
звані «домашні» ігри. Ви можете гратися з дітьми тоді, коли відпочиваєте чи готуєте
вечерю, йдете по вулиці або їдете в тролейбусі.
Наведемо деякі з них:
„Яке слово довше?”
— Зараз ми з тобою будемо порівнювати
слова. Я назву два слова, а ти визнач, яке з них довше. Запам'ятай:
порівнювати треба самі слова, а не ті речі, які ними називаються.
Хвіст — хвостик, черв'ячок — змія, кіт
— котеня, ніж — голка, річка — стрічка.
„Знайди зайве слово”
Дуб, сосна, бузок, ялина. Капуста, слива,
картопля, морква.
„Що я задумала?”
— Я задумала якийсь предмет. Відгадай,
що я задумала. Але для цього постав мені кілька запитань, які допоможуть тобі
дізнатися про це.
„Хто більше скаже”
Позмагайтеся, хто з вас більше поставить
запитань до одного і того ж об'єкта.
„Назви предмет”
— Назви п'ять предметів жовтого (або
іншого) кольору; п'ять предметів з пластмаси; п'ять предметів, однакових за
формою ...
Загальні правила ігор
1. Гра повинна приносити радість і дитині,
і дорослому.
2. Зацікавте дитину, але не змушуйте її
гратися, не викликайте перенасичення грою.
3. Усі завдання діти повинні виконувати
самостійно.
4. Завдання мусять бути посильними для
дітей.
5. Більше хваліть за успіхи.
6. Не стримуйте рухову активність дитини,
створюйте в грі невимушену обстановку.
7. Влаштовуйте змагання на швидкість вирішення ігрових завдань.