ЗМІСТ І ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У З КЛАСІ
1. Перелік навчальних предметів, які вивчаються у З класі, та їх характеристика.
2. Основні вимоги до знань, умінь та навичок учнів.
3. Ознайомлення з планом виховної роботи.
4. Організаційні питання.
Основні вимоги до знань, умінь та навичок учнів. Закінчуючи третій клас, учні повинні вміти правильно, свідомо і виразно читати вголос цілими словами в темпі 65—80 слів за хвилину, мовчки — 85—140 слів; визначати (з допомогою вчителя) основну думку твору; групувати події на головні і другорядні; складати план до прочитаного; формулювати запитання і завдання до тексту, пояснення вчителя, однокласникам під час опитування; складати розповіді за опорними словами; практично розрізняти жанри творів, тобто знати, що є казкою, оповіданням, віршем, байкою; переказувати (повно, вибірково, стисло, «своїми словами») зміст прочитаного. Третьокласники повинні вміти розрізняти такі елементи книжки: титульний лист, зміст, передмова (вступ), анотація, післямова. Важливо вчити дітей говорити в помірному темпі, чітко, вільно; уважно слухати співрозмовника.
Учні вчаться писати під диктовку текст із 55—65 слів, розбирати прості слова за будовою та за частинами мови, називати звуки у мовленому слові (голосні та приголосні, а серед приголосних — тверді і м'які, дзвінкі й глухі) та букви, якими вони позначаються; визначати головні і другорядні члени речення.
Протягом року третьокласники мають засвоїти чимало знань з математики. Вони вчаться читати, записувати і порівнювати числа до 1000, виконувати усно позатабличне множення і ділення в межах 100, письмово — додавання і віднімання чисел у межах 1000 та письмово — множення і ділення на одноцифрове число. Учні розв'язують текстові арифметичні задачі на збільшення (зменшення) числа в кілька разів і складені задачі; вчаться обчислювати площу і периметр прямокутника.
Третьокласники вчаться планувати майбутню діяльність, дотримуватися встановленого порядку виконання, доводити правоту своїх думок, порівнювати предмети за різними ознаками, перевіряти результати діяльності, контролювати послідовність виконання роботи та її проміжні результати.