Шестирічний малюк пішов у школу. Він
уважно слухає вчителя, виконує його вказівки, оволодіває знаннями, але
психологічно ще залишається дитиною, яка любить гратися. Тобто зміна провідної
у дошкільному віці ігрової діяльності на навчальну відбувається не зразу, а
поступово. Гра допомагає школяреві включатися у навчання, оволодівати складною
«професією» учня. Вона впливає на розвиток пам'яті, мислення, уяви, сприяє
процесу засвоєння знань, умінь і навичок, збагачує соціальний досвід дитини.
Крім того, спільна гра з малюком має ще один важливий аспект: лише через
спілкування з дитиною дорослий проникає в її душу, сприяє виникненню довіри і
взаєморозуміння.
Учені по-різному класифікують ігри: творчі
і з правилами; сюжетно-рольові, дидактичні та ін. Ми поговоримо з вами про так
звані «домашні» ігри. Ви можете гратися з дітьми тоді, коли відпочиваєте чи готуєте
вечерю, йдете по вулиці або їдете в тролейбусі.
Наведемо деякі з них:
„Яке слово довше?”
— Зараз ми з тобою будемо порівнювати
слова. Я назву два слова, а ти визнач, яке з них довше. Запам'ятай:
порівнювати треба самі слова, а не ті речі, які ними називаються.
Хвіст — хвостик, черв'ячок — змія, кіт
— котеня, ніж — голка, річка — стрічка.